pátek 23. ledna 2015

Založení blogu
Je pátek večer a já bych se měl učit na zkoušku z Repe III. Jedná se o opakování středoškolské biologie (zoologie, člověk) a je to pěkná pruda. Taková ta látka, jak už se jí učíte za svůj život asi po 4x a pořád vám to nejde do hlavy a ani vás to nebaví.

Proto jsem se rozhodl, že dnes založím svůj blog. Chtěl jsem s tím ještě počkat, ale už se stalo. Tenhle blog bude obsahovat moje zážitky ze studijního pobytu v Německu, v Tübingenu. Je to menší univerzitní městečko vedle Stuttgartu. Ale o tom napíšu ještě později. Odjíždím tam 2.3. 2015, takže mám ještě čas.

Co jsem doposud musel udělat, aby vše probíhalo v pořádku? No Erasmus jsem začal řešit už před 2 lety. Jelikož od nás z geologie nikdo nikam nejezdí, nemáme ani žádné bilaterální dohody. Uvažoval jsem nad tím, že bych jel pod jinou katedrou, ale pak mi došlo, že je to vlastně výhoda. Když to podchytíte takhle včas, můžete si vytvořit dohodu sami a vybrat si místo. Na gymplu jsem vždycky chtěl jet do Irska. Vždycky mi to přišlo nejlepší. Je to na západě, mluví se tam anglicky, podobná povaha, furt jsou v pubu a navíc, já jsem na Irsko i vysazenej. Jenže během studia na UK jsem zakopl o svoji totální neznalost němčiny. Na gymplu jsem na to prděl a říkal jsem si, že mi ájina bude vždycky stačit. Ale to by mě ale ani ve snu nenapadlo, že ke své diplomce budud potřebovat články o třetihorních krokodýlech psaných v němčině z 19. století. Prostě němčinu musím umět, jinak se nikam nepohnu. Takže byl byl vybraný jazyk, teď už jen jaká země. K Rakušákům nebo do Němec. Původně jsem chtěl do Vídně, přišlo mi to lepší. Blízko, znám to město, jsou tam i naše vzorky a jazyk se naučím tak jako tak. Jenže na místní uni nemaj oboro, kterej jsem chtěl já. Geobiologi, Geoekologii, Paleobiologii, řikejte si tomu jak chcete, prostě Můj obor. Šel jsem tedy za naším Erasmus cápkem Karlem a řekl jsem mu své představy. Kontaktovali jsme tedy 4 uni. Berlín, Mnichov, Cáchy a Tůbingen. Ty první dvě jsem chtěl já, ty druhý Karel, že tam má známé. Ozvali se jen ty Karlovy. A podle wiki byl Tübingen hezčí, takže destinace byla vybrána!

Žádné komentáře:

Okomentovat