úterý 14. dubna 2015

Pokusný králík!

13.4.
Emailem jsem dostal nabídku zúčastnit se studie zabývající se mozkovou aktivitou během spánku. Jedná se o 2 noci v laboratoři s EEG elektrodami na hlavě a je za to 40€. Řekl jsem si, proč ne :D.
Ve 22:00 jsem měl nástup na institutu medicínské psychologie v místní nemocnici. Mimochodem je větší jak Motol. Hned si mě odchytla Annetta, která mě měla na starost. Převlíkl jsem se do spacího a pak mě čekala řada podepisování. První bylo, že mě nikdo do toho nenutí. Další různá zdravotní prohlášení. Musel jsem vyplnit tří stránkový dotazník o všech možných nemocech, které jsem měl, neměl, mohl mít atd.
No a pak přišlo to nejzajímavější, nasazování elektrod. Je to vcelku jednoduché. Nejdřív vám vybrané body na hlavě otřou lihem, pak se to naplácá taková zubní pasta, připevní se elektroda a pak se to celé ještě pro sicher přelepí páskou. No a takhle vás asi půl hodiny oblepují. Zajímavé je, že máte i elektrodu pod okem, která snímá oční pohyby během spánku.
Pak vás uloží do postele, vyfasujete ušní špunty a můžete si jít lehnout. Ležíte v místnosti, kde je úplná tma a na hlavě máte medůzu. Ta je samozřejmě připojená k takový krabičce, co máte u nočního spánku. Na záchod samozřejmě nesmíte a mobil musíte mít vypnutý, aby vás nikdo nebudil. EEG zjišťuje, v jaké fázi spánku jste, jestli jste se probudil, jestli se vám něco zdá a podobně. Moc dobře jsem se tam nevyspal. To víte, cizí prostředí, medůza na hlavě a hlavně já jsem děsně nastydlej. Celou noc se mi zdály šílené sny, no ale i tak jsem to zvládl.
Ráno bylo mnohem horší. Sundávání elektrod z vlasů je teda strašná věc. Ta zubní pasta, co vám dají do vlasů, úplně ztuhne jako sádra a trhá vám to vlasy. Annette mi ještě omylem stříkla líh do očí, takže další povzbuzení. No alespoň tam mají sprchu a ten bordel z vlasů jde docela dobře dolů s pomocí jejich super šampónu.
No úspěšně jsem první noc zvládnul a už teď jsem zvědavej na sobotu, protože to budou i testy na paměť a čichové testy.

Žádné komentáře:

Okomentovat